Undervattenskameran

Det här är Världscupens roligaste kamera. Den fungerar både över och under vattnet. Men hur kommer det sig att det inte fastnar vattendroppar på linsen när den åker upp och ner ur vattnet hela tiden?
- Jag har på ett speciellt medel, likadant som motorcykelåkare använder på sina visir, som gör att vattendropparna inte fastnar, säger Tommie Rekstad som ansvarar för just den här kameran.
Så här ser Tommie ut. Han berättar att han gillar att jobba med den här kameran för det ger möjlighet till så mycket bra och fartfyllda bilder.
- Ofta följer jag simmarna över vattnet på vägen in mot mig över vattnet och när de har vänt så sänker jag ner kameran i vattnet. Det brukar bli riktigt bra actionbilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0